יום שלישי, 12 במאי 2015

עשרת הדיברות למדפיס המתחיל

"אנו שמחים לארח את אלונה דבורין מרכוס, מנהלת שיווק קו מוצר MakerBot, בחברת סיסטמטיקס."

בין אם אתם חסידים של טכנולוגיה וגאדג'טים או מייקרים מקצועיים או חובבים, לא יכולתם לפספס את אחת הטכנולוגיות המהפכניות הכובשת את העולם והארץ בימים אלו: הדפסה תלת מימדית.


לאלו שלקחו לאחרונה את העניין צעד קדימה, הגשימו את החלום ורכשו מדפסת תלת מימד – הכתבה הזו היא עבורכם. אז הבאתם מדפסת הביתה ואולי אפילו קיבלתם הדרכה כיצד להשתמש בה, לפני שאתם מתחילים להדפיס כדאי שתקראו את הכתבה הבאה. לנוחיותכם, להלן עשרת הדיברות למדפיס המתחיל. להדפיס ולשמור.

1.     אל תשכחו לכייל לפני הדפסה: 
לפני ההדפסה חשוב לוודא שמשטח ההדפסה מכוון באופן מאוזן ביחס לראש ההדפסה. יש מדפסות שמבצעות כיול באופן אוטומטי ובאלו שלא, חשוב לבצע את הכיול באופן ידני, לפני שמתחילים לעבוד עם המדפסת בפעם הראשונה והן מדי פעם לפי הצורך.

2. תשקיעו בתחזוקה שוטפת של המדפסת:
כפי שהאוטו שלכם זקוק לטיפולים מדי פעם, גם המדפסת צריכה לקבל טיפול תקופתי על מנת להבטיח לך את חווית המשתמש המיטבית. במסגרת התחזוקה השוטפת חשוב להקפיד לשמן מיסבים ומסילות, לוודא שהרצועות מתוחות ולשמור על משטח הדפסה נקי.

3. דעו את מגבלות הטכנולוגיה:
באמצעות המדפסת שלכם תוכלו להדפיס כמעט הכל אך לפני שאתם מתחילים להדפיס, חשוב שתהיה לכם הבנה בסיסית לגבי כיצד הטכנולוגיה עובדת וכיצד לתכנן ולהציב מודל בצורה הנכונה ביותר, על מנת שהמודל יודפס בצורה המיטבית.
מושגים שמומלץ להכיר: shells, overhang, rafting, skirting, orientation, clearance   support ו-infill.

4. תמיכה זה דבר חשוב:
השימוש בתומכות ורפטים בהדפסה יכול להיות קצת מבהיל בהתחלה למדפיס הלא מנוסה אך  מדובר בקונספט חשוב ולא מסובך שחייבים להפנים וליישם על מנת שהמודלים שלנו יודפסו בצורה המיטבית. מדובר בעצם בתומכות שהמדפסת מדפיסה במהלך ההדפסה האמורות למנוע מהמודל לקרוס. יש צורך בתומכות כאשר מדפיסים מודלים חלולים בזויות תלולות.

5. התחלו בקטן:
אם רק עכשיו גילית את עולם ההדפסה התלת מימדית, מומלץ שלא להתחיל מיד בהדפסה של מודלים גדולים ומורכבים. תתחיל בקטן ממודלים קטנים ופשוטים, תשתפשף, ורק לאחר מכן תעבור בהדרגה להדפסות גדולות ומורכבות יותר. רומא לא נבנתה ביום אחד וגם לא צריך לנסות להדפיס אותה על היום הראשון.

6. הרושם הראשוני קובע: 
שלחת קובץ להדפסה. לפני שאתה מתפנה לעיסוקים אחרים, תוודא שהשכבות הראשונות של ההדפסה יוצאות כמו שצריך. מדובר בשלב קריטי שכן אם קיימת בעיה כלשהי עם הקובץ או המדפסת ניתן לאתר אותה כבר בדקות הראשונות של ההדפסה וחבל שתגלה אותה רק לאחר שעות הדפסה מבוזבזות. הדברים שצריך לשים לב אליהם בעיקר הם שהחומר נדבק למשטח כראוי ושחומר ההדפסה יוצא בצורה טובה וחלקה.

7. הקפדו לבצע עדכונים:
כל יצרן מדפסות תלת מימד המכבד את עצמו מוציא עדכוני גרסאות לקושחת המדפסת ותוכנת ההדפסה באופן די תדיר. כדאי לעקוב אחר עדכוני הגרסאות ולוודא שאתם עובדים עם הגרסאות האחרונות משום שעדכוני גרסה יעזרו לכם לשפר את רמת הביצועים, איכות ההדפסה ואת חווית המשתמש באופן כללי.

8. בחרו חומר הדפסה איכותי: 
אחד התנאים להדפסה טובה הוא שימוש בחומר הדפסה באיכות גבוהה. מומלץ בחום לרכוש חומרי הדפסה של חברות מוכרות המקפידות על אבטחת איכות ורמת מוצרים גבוהה. לפעמים עדיף להשקיע כמה עשרות שקלים נוספים על סליל של חומר איכותי מאשר להיתקל בבעיות ביצוע כתוצאה משימוש בחומר באיכות נמוכה. ניתן להשיג חומרי הדפסה במספר ערוצים כולל הזמנה אצל המשווקים הרשמיים בארץ, הזמנה דרך אתר הספק באינטרנט ואף קנייה באתרים כמו eBay ואמזון. שימו לב שהחומר שאתם רוכשים אכן מתאים למדפסת שלכם!

9. אל תיראו מתכנון מודלים באופן עצמאי: 
גם אם אתם לא מהנדסי מכונות או מעצבי מוצר, העובדים באופן קבוע עם תוכנות תלת מימד מקצועיות כמו SolidWorks,  ואין לכם הכירות קודמת עם תכנון בתלת מימד, אין זה אומר שלא תוכלו לתכנן לבד מודלים מקוריים להדפסה. כיום קיימות הרבה תוכנות חינמיות וידידותית למשתמש שבעזרתן כל אחד יכול ללמוד לתכנן מודלים להדפסה, לדוגמה: Thinkercad ו-SketchUp. בנוסף, ניתן למצוא באינטרנט סרטוני הדרכה מעולים שיסבירו לכם באופן מפורט כיצד ללמוד לתכנן מאפס.

10. תהיו בקשר: 
אם התחלתם להתנסות בעולם ההדפסה התלת מימדית כדאי לכם להכיר אנשים נוספים שחולקים עמכם את התשוקה לעולם היצירה והעשייה. בדיוק לטובת זה פועלות בימים אלו מספר קהילות אינטרנטיות המהוות פלטפורמה לשיתוף ברעיונות ובמודלים. זה המקום להתייעץ, לקבל רעיונות חדשים או סתם להשוויץ במודל המהמם החדש שהדפסתם.
הפלטפורמות המובילות בתחום הזה הן:
אתר Thingiverse: פלטפורמה אינטרנטית שהוקמה ע"י חברת MakerBot והינה קהילת התלת מימד הגדולה בעולם. האתר מכיל כמיליון מודלים מוכנים להורדה והדפסה מידית: www.thingiverse.com
אתר שיתופי מומלץ נוסף הינו קבוצת Makers, Hackers, Artists & engineers המכילה מעל 100,000 חברים שוחרי יצירה  וטכנולוגיה:
https://plus.google.com/communities/112845006884148391862 
בנוסף קיימות קבוצות רבות בפייסבוק, העוסקות בנושאים שונים הקשורים להדפסת תלת מימד, בהן ניתן לשאול שאלות ולחלוק ידע עם משתמשי מדפסות תלת מימד מסביב לעולם.

הפוסט נכתב בחסות חברת סיסטמטיקס, הנציגה הבלעדית של חברת MakerBot  בארץ. 
 חברת MakerBot, חברת בת של Stratasys, נחשבת לראשונה בתחומה ולמובילת המהפכה התעשייתית הבאה בזכות הצבת סטנדרט חדש להדפסה תלת מימדית מהימנה במחירים נוחים לכל אחד. מדפסות התלת מימד השולחניות של MakerBot מעמידות רף חדש בתחום הדפסת מודלים ואבי טיפוס בזכות מהירות ההדפסה, איכות המוצר המוגמר וקלות השימוש בהן. למידע נוסף: www.systematics.co.il/MakerBot

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה