יום רביעי, 7 בדצמבר 2016

4 דרכים לשלב מדפסות תלת ממד בכיתות הלימוד







אחד היישומים הנפוצים בעולם מדפסות התלת מימד לתחום החינוך הוא בניית עזרי לימוד וכלי עזר תומכים בתהליך הלמידה. מדפסות תלת ממד מסייעות למורים ומרצים לבנות מערכי שיעור עשירים ומעניינים יותר באמצעות תכנון והדפסה של עזרים תלת ממדיים שהתלמידים והסטודנטים יוצרים בעצמם. עצם התהליך והעובדה שהם שותפים בתכנון וייצור העזרים מייצרים עניין רב יותר ומעורבות גבוהה בתהליך הלמידה בכיתה.

החברים ב- FORMLABS  משתפים אותנו בארבע דרכים שונות ומעניינות לשלב את המדפסת התלת ממדית במערך השיעור:


שילוב מודלים תלת ממדיים בשיעור
לא תמיד יש גישה למאובנים וחרקים נדירים, וטיול לפירמידות במצריים לא תמיד אפשרי. לכן אפשר ״לחשוב מחוץ לקופסה ולתקציב״ ולהביא את כל הפריטים הנדירים האלו לתלמידים בעזרת הדפסת תלת ממד. המורים יכולים לעצב את המודלים לפי רצונם בתוכנות כמו SOLIDWORKS או אפילו להוריד דגמים קיימים מספריות Online של דגמים כגון ספריית THINGIVERSESMITHSONIAN X 3D ועוד!
כך אפשר לענות על הסקרנות הטבעית של התלמידים ובמקום להראות להם איורים של דינוזאורים בספרי הלימוד, ניתן להדפיס להם דגמי דינוזאורים שונים ולהמחיש גודל, תנועה, מבנה אנטומי וכו'.
בנוסף ליתרונות של הדפסה תלת ממדית בבתי ספר רגילים, מחקר שנעשה במכון למדע בדרום קוריאה הראה שהדפסה תלת ממדית יכולה ליצור עולם חדש לבתי ספר לבעלי מוגבלויות. תלמידים עם ליקויי ראיה יוכלו למשש ולבחון עצמים וחפצים שעד היום הם רק היו יכולים לדמיין.  

שילוב בין תחומי לימוד שונים
אחד היתרונות הגדולים של טכנולוגיית הדפסה תלת ממדית הוא היכולת להביא תחומים שונים לעבוד יחד. לדוגמה: מעצב גרפי יכול להשתמש בטכנולוגיית סריקת פסלים סטנדרטית כדי לבנות לסת חדשה לאדם שאיבד את פניו למחלת הסרטן.
בעבר, תהליך פיתוח פרוטזות היה נעשה בצורה ידנית והיה לוקח ימים אם לא שבועות. כעת, בעזרת הדפסה
תלת ממדית, ניתן לבצע זאת בעשירית מהזמן שהיה לוקח בטכנולוגיה הקודמת.


לימוד מיומנויות ״עולם-אמיתי״ על פני דיסציפלינות שונות
בשנים האחרונות, לימודי הנדסה מכאנית קיבלו עדיפות נמוכה באקדמיה (לעומת הנדסת תוכנה לדוגמא) אך העולם הטכנולוגי המתפתח דורש גם ידע ומיומנויות בפיתוח , תכנון ועיצוב מכשירים ומכונות. על ידי שימוש בהדפסה תחת ממדית, ניתן ללמד את המיומנויות הללו בצורה יותר יעילה, בעלויות נמוכות ובהדמיה לעולם העבודה העתידי. תכנון של מכשיר דורש לא רק הדמיה וסימולציה וירטואלית במחשב אלא גם המחשה ויזואלית ופונקציונאלית פיסית. ככה המהנדס המכני העתידי לומד נכון איך לתכנן  ולעצב מוצר. עולם שלם וחדש הוא תכנון של מוצרים המיועדים לייצור בהדפסה תלת מימדית וגם זו מיומנות המתחילה להכנס לבתי הספר לתכנון מכני באקדמיה.



               
             איריטציה ולימודי קיימות ויצרנות עצמית
לחשוף סטודנטים לטכנולוגיית הדפסה תלת ממדית לא רק יאפשר להם להצליח בעולם העסקי כיום, אלא גם יוכל ללמד אותם להבין ולבנות את הכלים של עצמם מתוך מחשבה על קיימות.

בסביבת למידה, בה המורים והסטודנטים עובדים יחדיו על כלים חדשים, הסטודנטים יכולים ללמוד איפה יש טעויות וכיצד לתקן אותן בשלבים ראשוניים. סטודנטים החשופים לחשיבה עיצובית מההתחלה, יכולים לחזור על דגמים שוב ושוב עד שמגיעים לתוצאה הרצויה. שיטה זו מפתחת יצירתיות, חדשנות ומוצרי מדף טובים יותר. 

עולם הייצור העצמי הולך ומתפתח והוא דורש מהאדם חשיבה אחרת מהקיימת כיום. אני יכול לתכנן לעצמי או למשפחתי צעצועים, כלי בית ואפילו חלקים מכניים שנשברו. זהו עולם שבו האדם פחות תלוי ביצרן , במפעל בסין או במלאי שאמור היבואן להחזיק אצלו לחלקי חילוף.



אם תרצו לשמוע עוד על הדפסה תלת ממדית בעולם החינוך והאקדמיה ובכלל, בקרו אותנו בעמוד חינוך והדפסת תלת מימד!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה